Ce este SEO?

Ce este SEO: Promovare organică

Dacă ați pășit pe teritoriul afacerilor care se desfășoară în mediul online, atunci cu siguranță ați auzit de SEO, adică Search Engine Optimization. Mai precis, SEO se referă la rezultatele de căutare organice sau naturale. Optimizarea pentru motoarele de căutare este procesul de implementare a tacticilor cheie pe site-ul pe care îl dețineți, dar și în afara site-ului. Scopul strategiilor SEO este acela ca site-ul să fie găsit cu mai multă ușurință de către utilizatori. Atunci când utilizatorii se află în căutarea anumitor servicii, produse sau informații, ei vor folosi cuvinte cheie sau expresii de cuvinte. În funcție de optimizarea website-uli, veti ranka în prima pagină de rezultate. Cu alte cuvinte, o campanie de promovare SEO sau de optimizare pentru motoarele de căutare este concepută pentru a vă îmbunătăți clasamentul, astfel încât site-ul să poată ajunge pe prima pagină cu rezultatele oferite de motorul de căutare atunci când un utilizator caută produsele sau serviciile pe care le oferiți. De asemenea, SEO vă ajută să creșteți traficul către site-ul web pe care îl dețineți, să sporiți numărul de potențiali clienți și, desigur, vânzările.

 

SEO vs. PPC

Optimizarea pentru motoarele de căutare este opusul publicității cu plata pe clic (PPC). Cu ajutorul tehnicilor de optimizare SEO, site-ul va beneficia de o poziție mai bună a paginilor în căutările google, după care trebuie doar să vă concentrați pe menținerea lor. În schimb, atunci când utilizați servicii de PPC, odată ce bugetul se epuizează, anunțurile nu mai apar, ceea ce limitează numărul de clicuri pe care le puteți primi. Pay Per Click poate fi o tehnică foarte costisitoare, ceea ce împiedică micile companii să ajungă la clienți prin intermediul motoarelor de căutare. La rândul lor, studiile au arătat că rezultatele SEO sau rezultatele organice primesc 85% din clicuri, comparativ cu doar 15% pentru promovarea plătită. Explicația cea mai precisă ar fi aceea că utilizatorii tind să aibă mai multă încredere în rezultatele SEO organice decât în promovarea plătită. Algoritmul Google decide cât de relevant este un website atunci când un utilizator efectuează o căutare folosind anumite cuvinte cheie. Tot algoritmul Google decide autoritatea unui website. Pentru ca un site să beneficieze de autoritate, trebuie să fie popular și să aibă mai multe link-uri care fac trimitere către el. Cercetarea cuvintelor cheie este deosebit de importantă pentru optimizare SEO site. Știind ce cuvinte cheie folosește publicul țintă pentru a căuta online afaceri precum afacerea pe care o dețineți, vă poate ajuta să fiți cu un pas înaintea concurenței. Folosind anumite instrumente, puteți determina exact cuvintele cheie pe care le folosește publicul țintă, precum și câte căutări primește fiecare cuvânt cheie pe lună. Echipat cu aceste informații, veți putea folosi cuvinte cheie care vă vor aduce trafic pe site și vor transforma vizitatorii în clienți.

 

De ce este necesar SEO pentru afacerile online?

Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă afacerile online este atragerea noilor clienți care vor spori numărul vânzărilor. Lipsa unui plan strategic de marketing reprezintă principalul motiv pentru care afacerile din mediul online caută în mod constant clienți potențiali. În urma unor sondaje realizate de specialiștii în marketing, reiese că 75% dintre întreprinderile mici consideră că strategiile de promovare online sunt eficiente în atragerea clienților. Optimizarea pentru motoarele de căutare este una dintre strategiile de marketing de top pe care majoritatea companiilor se bazează pentru a-și dezvolta afacerea.

 

Ce avantaje oferă SEO?

Odată ce site-ul pe care îl dețineți este optimizat pentru a apărea în partea de sus a motoarelor de căutare, asta înseamnă că dispuneți de o reclamă 24/7. O poziție bună a site-ului în căutări vă permite să ajungeți la publicul țintă, atunci când acesta vă caută serviciile. Imaginați-vă că vă verificați căsuța de e-mail și observați potențialii clienți care apar în orice moment al zilei și în orice zi a săptămânii. Beneficiind de o expunere atât de amplă, nu vă rămâne decât să vă concentrați asupra afacerii pe care o conduceți. Dintre toate strategiile de marketing online, SEO consolidează cel mai eficient credibilitatea și popularitatea unei afaceri. Când utilizatorii vă găsesc online serviciile sau produsele pe care le oferiți, deja au mai multă încredere în afacerea pe care o desfășurați. Simplul fapt că dispuneți de o poziție bună în motoarele de căutare vă legitimează afacerea, vă consolidează brandul, sporind astfel popularitatea afacerii. Din punct de vedere psihologic, publicul țintă se așteaptă ca marile companii să poată fi găsite online cu mare ușurință. Cu alte cuvinte, dacă optați pentru servicii optimizare SEO, veți obține pe loc un avantaj competitiv. De asemenea, serviciile de optimizare site vă ajută să ajungeți la clienții potențiali care sunt dornici să achiziționeze produsele sau serviciile pe care le oferiți. Spre deosebire de mass-media, care presupune să convingeți consumatorii că au nevoie de produsele sau serviciile pe care le furnizați, SEO vă face legătura cu oamenii care știu deja că au nevoie de produsele sau serviciile pe care le oferiți. Un alt mare avantaj al SEO este acela că este relativ accesibil, permițând oricărui tip de afacere, de la antreprenori și întreprinderi mici, să aibă acces la aceeași tactică de marketing pe care o folosesc marile companii. Indiferent dacă aveți un buget limitat sau nu dispuneți de niciun buget, puteți implementa strategii SEO, fie prin externalizare, fie lucrând pe cont propriu.

Atunci când sunt implementate corect, tehnicile SEO oferă rezultate grozave, inclusiv generarea de potențiali clienți, creșterea veniturilor, o mai bună expunere și extinderea afacerii.

FAQ

Search engine optimization se refera la strategiile de optimizare a website-ului pentru a imbunatati pozitia paginilor in rezultatele motoarelor de căutări.

Principalul dezavantaj este că rezultatele nu apar pe loc, imediat ce optimizăm website-ul, și durează până la câteva luni de zile pentru a se observa îmbunătățirile.

Articole recente

Contactează-ne!